Sverige Mäklaren


2. Faktainsamling (Distans Mäklare)

När du har bestämt dig för att gå vidare med oss för din försäljning är nästa steg att upprätta ett skriftligt uppdragsavtal. Här bestäms bl a utgångspris, provision och hur länge uppdraget ska gälla. Detta avtal mailas till dig och du postar avtalen åter till oss.

Därefter sammanställs all information som krävs för att göra en skriftlig beskrivning av din bostad. En viktig del i förberedelserna är bl a rumsbeskrivning, fotografering, framtagande av ritningar, ekonomisk information osv. Du gör en bostadsbeskrivning med hjälp av en mall vi mailar ut till dig, du tar fram en enkel planritning (t ex Officeprogrammet Paint eller rita på ett papper) som vi skickar till en arkitekt för att ta fram den i vår företagsprofil och i färg. Proffsfotograf kommer och tar foton på din bostad. Kontakt med Lantmäteriet (fastighet) och bostadsrättsföreningen (bostadsrätt) sköts av mäklaren.

Vi lägger in all text, foton och ritning mm i vårt Mäklarsystem för att skapa en Bostadsbeskrivning. Bostadsbeskrivningen godkänns av dig (efter eventuella justeringar) och trycks sedan upp som en exklusiv folder med text, foton och planritning.

Steg 3 är marknadsföring

Våra kontor - Hitta en mäklare

Kontakta ditt lokalkontor för mer information om Sveriges mest prisvärda mäklartjänst.
Kontaktformulär





© 2009-2020 Sverigemaklaren.se - Sverige Mäklaren. Fastighetsmäklare och lokal mäklare.